София, бул. „Шипченски проход“ 63
0887 658 357, 0897 978 965

Грешките при изработка на уеб сайт

Кои елементи при изработката на уеб сайт биха навредили на потребителското изживяване?

Кои елементи при изработката на уеб сайт биха навредили на потребителското изживяване?

Колко често ви се е случвало да останете разочаровани от първото си посещение на някой интернет сайт? „Това меню ли е?“, „Този текст, защо не се различава от фона зад него?“, „Къде са контактите?“, „А, ето форма за контакт. Цък. Изпрати ли се…?“. Дали ви се вярва или не – това са доста често срещани проблеми при изработката на уеб сайт.

Целта на опитния уеб дизайнер е да създаде уеб сайт, който е лесен за ползване без да игнорира добрите практики за постигане на добро потребителско изживяване.

Контактни форми

Контактните форми са се превърнали в задължителен елемент при изработката на уеб сайт. Без значение дали става дума за онлайн магазин или за представителен бизнес сайт, контактните форми казват на потребителя какви данни ще трябва да включат в запитването си. Нищо не е по-дразнещо за посетителите на уеб сайт от току-що попълнена контактна форма (особено когато са с повече полета за попълване) придружено със съобщение за грешка при натискане бутона „Изпрати“. Причината за това най-често е липса на примерни указания какво и как да се попълни. Ако няколко поредни пъти потребителят не успее да попълни „правилно“ формата това със сигурност ще го накара да излезе от сайта.

Навигации и менюта

Голяма роля в изработката на уеб сайт е начина на навигация. Всеки сайт сам по себе си е една презентация на услуги, продукти или информация. Ако потребителите изпитват трудност да намерят някаква препратка към желаната от тях информация, то това е лошо потребителско изживяване. Това разбира се не означава половината екран да бъде в менюта или да се прекали с така наречените „залепени менюта“, които да закриват важната за потребителя информация.

Лош контраст

Как бихте се чуствали, ако си купите книга, която тръпнете в очакване да прочетете, но когато я разлистите разберете, че издателствтото е решило да използва чисто бяло мастило върху бяла хартия? С изработката на уеб сайт е същото. Търсите важна за вас информация в Google. Търсачката ви предлага резултат, който изглежда, че ще отговори на всичките ви въпроси. Влизате в уеб сайта и „О, УЖАС!“ – малък нечетим шрифт (дали не е време за нови очила…) или още по-лошо – малък сив нечетим шрифт на фона на леко по-светъл сив фон. Не, уеб дизайнерът не ви мрази – просто не е следвал добрите практики на потребителско изживяване при изработката на уеб сайт.

Липсваща или трудна за използване мобилна версия на уеб сайта

През Април месец, 2015 година Google официално съобщи, че интернет сайтове с мобилна версия ще бъдат предлагани по-напред в резултати от търсене. Това беше очаквано предвид повишеното използване на мобилни устройства, но много често сме свидетели на сайтове, които имат навигации, менюта, форми и други компоненти, които изискват няколко опита за натискане.

Изработката на сайт е сложен процес, тъй като има много проблеми и допълнителна работа, които трябва да се вземат предвид. Все пак, стига изработката на уеб сайта да е направена с мисъл и визия за бъдещето му развитие, основните проблеми в „потребителското изживяване“ могат да бъдат преодолени.

Блог