София, бул. „Шипченски проход“ 63
0887 658 357, 0897 978 965

Как да стартирам успешно онлайн магазин? – II част

Как да стартирам успешно онлайн магазин? – II част

 

… продължение на „Как да стартирам успешно онлайн магазин? – I част“

  • Уеб дизайн

Дизайнът на вашия онлайн магазин е съвкупност от много неща – цветове, изображения, снимки на продукти, оформление, мобилна версия и други. Онлайн магазинът трябва да бъде лесен и удобен за използване на всички видове устройства – вкл. таблети и смартфони.

Не залагайте на неща, който са типично по ваш вкус, а се насочете към по-универсален и неутрален стил, подходящ повече за целевата ви група, отколкото съобразен изцяло само с вашия вкус.

  • Съдържание на онлайн магазина – снимки и описания на продукти, доставка, друга информация, публикации и новини и други.

Важна част от представянето на продуктите е снимковият материал. Осигурете си качествени и професионално заснети снимки на вашите продукти.

Преди да поръчат, потенциалните ви клиенти ще се нуждаят от повече информация за тях и техните характеристики – размери, цветове, съдържание/материали, инструкции за употреба и други.

Създавайте релевантно, оригинално и интересно съдържание, което да привлича и задържа посетителите във вашия уеб сайт. Това е важно и за SEO – оптимизацията на онлайн магазина.

  • Правно урегулиране

Нужно е да имате правила за ползване на онлайн магазина – Общи условия, Политика за поверителност на личните данни на вашите потребители, информация за доставка, връщане и замяна на продукти и други при необходимост. Освен това трябва да сте регистриран Администратор на лични данни, за да можете да обработвате личните данни на потребители, поръчващи от вас. Всичко това важи за извършване на онлайн търговия според българските закони. Ако планирате онлайн търговия извън границите на България, проучете съответните за целевите държави правила.

  • Интернет маркетинг и реклама

Когато вашият онлайн магазин е готов, остава да го популяризирате и да привлечете трафик. За тази цел можете да се възползвате от възможностите, които предоставят:

– Социалните мрежи – създайте и поддържайте пристъствие в най-посещаваните социални мреци – Facebook, Google+, Twitter и т.н.

– Интернет реклама – за да ви откриват на първите позиции в Google веднага – с помощта на платена (Pay Per Click – плати на клик) реклама. Facebook също предлага различни опции за реклама в социалната мрежа.

– Препратки, обяви и оферти от други сайтове с повече трафик

– Печатни рекламни материали – популяризирайте новия си онлайн магазин с печатни рекламни материали, добавете QR код – водещ директно към онлайн магазина ви при сканиране със смартфон или включете уникални промокодове за намаление на продуктите в него.

  • SEO – Оптимизация

Оптимизирайте вашия онлайн магазин за търсещи машини по най-търсените в нишата ключови думи или възложете тази задача на експерт и се погрижете за изграждането на добри позиции в Google. Това е най-сигурният и лесен начин да привлечете точните клиенти във вашия онлайн магазин, а ако и продуктите, които предлагате са качествени и на добра цена – продажбите ви са гарантирани. Представете си разликата – вашия електронен магазин може да се посещава от едва 100 уникални потребители на месец, но може и да се посещава от 10 000. Инвестицията в SEO оптимизация е дори задължителна за успеха на всеки онлайн магазин.