София, бул. „Шипченски проход“ 63
0887 658 357, 0897 978 965

Как да стартирам успешно онлайн магазин? – I част

Предимствата на онлайн търговията пред традиционната са много – възможността да стигнете до повече клиенти онлайн, не е е нужно да плащате наем и да поддържате физически магазин и т.н. Това обаче не означава, че е достатъчно просто да създадете онлайн магазин, за да развиете успешна онлайн търговия...

Как да стартирам успешно онлайн магазин? – I част

 

Предимствата на онлайн търговията пред традиционната са много – възможността да стигнете до повече клиенти онлайн, не е е нужно да плащате наем и да поддържате физически магазин и т.н. Това обаче не означава, че е достатъчно просто да създадете онлайн магазин, за да развиете успешна онлайн търговия. Стартирането на собствен онлайн магазин не се изчерпва само с неговата изработка. Това е процес, при който е необходимо да се вземат предвид много фактори. Изборът на стоки и услуги в интернет е голям и със сигурност ще се нуждаете от добър маркетингов план, лесен за използване онлайн магазин и най-важното – добър продукт.

Кои са най-важните стъпки за успешния старт на онлайн магазин?

  • Изберете продуктите, които ще продавате и как ще се снабдявате с тях

На първо място трябва да решите какви продукти ще продавате във вашия онлайн магазин и как и откъде ще си ги набавяте. Можете да направите собствено проучване на пазара онлайн, да прочетете мнения във форуми, да извлечете статистика за най-търсените думи в Google, с помощта на Google Keyword Planner и други. Решете какво ще продавате като отговорите на нуждите на пазара, не избирайте просто продукт, с който ви е лесно да се снабдявате. Той трябва да има търсене, да е на добра цена, със задоволително качество и да е на ваше разположение, когато клиент го поръча от вас. Цената и срокът на доставката също са от голямо значение и не на последно място – колкото по-малка е конкуренцията, толкова по-голям е вашият шанс за успех.

  • Избор на целева група

Избирайки продуктите, които ще предлагате във вашия онлайн магазин, би трябвало да очертавате и вашата целева група от потребители. Какви са техните характеристики: местоположение, възраст, пол, доходи, орбазование, интереси и други. Помислете как най-лесно можете да стигнете до тях. Добре е и дизайнът на вашия онлайн магазин да е съобразен с вашата целева група и с предпочитанията на вашите потенциални потребители.

  • Пазарна ниша и конкуренция

Наличието на голяма конкуренция може да означава голям пазарен дял – повече потребители, които биха купили от вашата стока, но може и да означава и труден старт и нужда от по-голяма инвестиция на време и средства в реклама и оптимизация на магазина.

За да прецените какво е търсенето на вашите продукти и конкуренцията си, може да използвате два вида данни, които можете да получите отново онлайн:

  1. Проверете обема на търсене на ключови думи и фрази за вашите продукти в Google Keyword Planner. Например „дамски дрехи“ – според същият инструмент, търсенията на този израз от хора в България са от 1 хил. – 10 хил. бр. средно на месец.
  2. Потърсете фразата в Google.bg и вижте колко резултати има за нея в търсачката – колкото по-голям е броят на резултатите, толкова по-голяма е конкуренцията. При търсене на фразата „дамски дрехи“ към момента на писане на тази статия, резултатите в Google.bg са „Около 3 320 000 резултата“.

Най-добрият вариант, разбира се, е да предлагате нещо много търсено и с ниска конкуренция, но тогава уловката ще бъде в снабдяването със стоката или доставянето й, или нещо друго. Иначе конкурекцията нямаше да е ниска. Другият вариант е да откриете нещо ново, оригинално и иновативно, за което досега никой не се е сетил (или поне са се сетили малко хора).

  • Избор на име и домейн на онлайн магазина

Препоръчително е да изберете име на вашия бранд и да го използвате като домейн – нещо лесно за изписване и изговаряне от всеки – по-добре избягвайте изписване на букви като ч,ш, щ, ю и я на латиница.

  • Разплащателни методи и доставка

Най-използваният разплащателен метод в онлайн магазини в България е наложен платеж, но винаги има потребители, които предпочитат да платят по друг начин, например – плащане онлайн с карта, поради липса на пари в брой в момента. Всеки пазаруващ онлайн предпочита колкото може по-бързо да получи това, което е поръчал.

Прочетете повече тук: „Как да стартирам успешно онлайн магазин? – II част“